Wykłady i seminaria
Prowadzone przeze mnie wykłady i seminaria urozmaicam cenionymi przez słuchaczy przykładami z praktyki zawodowej.
Seminaria (spotkania edukacyjne) dla rodziców, nauczycieli, pedagogów, wychowawców i edukatorów (1-2 h)
Kryzys emocjonalny - jak rozpoznać i jak reagować
"W szkole dobrze.” – jak zachęcać dziecko i nastolatka do otwartej komunikacji
"Nienawidzę Cię!" - jak rozumieć i reagować na dziecięcą złość
"Chwalić, czy nie chwalić?" – rodzicielskie dylematy na temat mocnych stron dziecka i nastolatka
"Uważne rodzicielstwo" – klucz do dobrej relacji z dzieckiem i nastolatkiem
"Czy dzieci naprawdę tak mają?" - o co chodzi w przemocy rówieśniczej?
Dlaczego tak trudno jest „wziąć się w garść” – obniżony nastrój i myśli depresyjne z perspektywy dziecka i nastolatka
"Tnę się" - zrozumieć nastolatka podejmującego zachowania autoagresywne
"Wciąż udaję" - wpływ presji na życie dzieci i nastolatków
Jak dostosowywać proces edukacyjny do indywidualnej sytuacji psychofizycznej ucznia?
Istnieje możliwość realizacji powyższej tematyki w formie warsztatowej (4h)
Wykłady (30-60 min)
Depresja, autoagresja, samobójstwa
"Nie chce dalej żyć” – myśli, zamiary i próby samobójcze wśród dzieci i nastolatków
"Nie mam siły żyć" - jak skutecznie wspierać osobę w kryzysie samobójczym
"Po czym poznać, że to kryzys?" - o trudnościach w rozpoznawaniu nastoletniej depresji
"Depresja oczami nastolatka" o potrzebach nastolatków przeżywających trudne sytuacje życiowe
"Wciąż udaję" – wpływ presji na życie dzieci i nastolatków
„Dlaczego” – autoagresja wśród dzieci i nastolatków
"Nie mam siły żyć" - jak skutecznie wspierać osobę w kryzysie samobójczym
Przemoc rówieśnicza, dobrostan, wpływ nowych technologii na funkcjonowanie dzieci i nastolatków
„W szkole dobrze.” – jak zachęcać dziecko i nastolatka do otwartej komunikacji
"Szczęśliwe dzieciństwo?" - Czego nie wiemy o problemach dzieci?
"Nie chcę o tym mówić" - bariery ujawnienia przemocy i wykorzystania dzieci
"On/ona mnie bije!" - skąd się bierze przemoc rówieśnicza?
„To nie moja sprawa” – przemocy rówieśnicza w perspektywie rówieśników-świadków
"Dziecko/nastolatek w świecie nowych technologii" - higiena cyfrowa i domowe zasady ekranowe